
PROSLAVLJEN DAN ŠKOLE
- 26. studenoga 2020.
- Uncategorized
Gornjogradska gimnazija proslavila je Dan škole 25. studenog. Tada se slavi sv. Katarina Aleksandrijska, zaštitnica studenata i intelektualaca čije ime je povezano s počecima školstva u Zagrebu i Hrvatskoj. Isusovci su 1607. godine osnovali prvu gimnaziju u Zagrebu u zgradi naše Gornjogradske gimnazije, a uz nju su sagradili i crkvu posvećenu sv. Katarini. Upravo iz tih razloga izabrali smo ovaj datum za Dan škole.
Ove godine proslavili smo ga primjereno uvjetima u kojima se nalazimo. Svaki razred je u dogovoru sa svojim razrednikom odabrao aktivnost i proveo radni dan na terenu. Tako se nekoliko razreda uputilo na Medvednicu, Medvedgrad, Veternicu. Neki su „lovili blago“ po centru grada, posjetili muzeje, kino, kuglanu. Drugi su se šetali Mirogojem, Gornjim gradom, Maksimirom i Zoološkim vrtom.
Fotogaleriju i opis pojedinih aktivnosti možete pregledati u nastavku:



















Nekoliko osvrta na terensku nastavu:
Šetnja Maksimirom
Učenici 4. b razreda u pratnji razrednice Snježane Liović, profesorice Engleskoga jezika i Branke Tolić, profesorice Hrvatskoga jezika za Dan škole bili su u razgledu parka Maksimir. Učenici su prije izlaska na teren dobili zadatke za samostalno istraživanje. Šetali smo parkom i prošli rutu koju je odredio A. D., učenik koji je danas opravdao svoju ulogu vodiča. Svatko je na zadanome mjestu održao pripremljen govor. Čuli smo sve o osnivanju Maksimira, poznatim arhitektima i umjetnicima koji su radili na oblikovanju parka, o Maksimiru kao spomeniku parkovne arhitekture i kao kulturnom dobru, o biljnom i životinjskom svijetu u parku, maksimirskim jezerima, engleskim parkovima, Zoološkom vrtu, ugostiteljskoj ponudi parka. Obišli smo Vratarevu kućicu, paviljon Jeku, Vidikovac, Švicarsku kuću, Kapelicu svetog Jurja, Obelisk i Mogilu. Povezali smo Maksimir i s Gornjim gradom, gdje je inače smještena Gornjogradska gimnazija, točnije dvorištem u kojem je sniman kultni hrvatski film Tko pjeva, zlo ne misli, koje su učenici već obišli tijekom vođenoga razgleda Gornjega grada u prvom razredu u sklopu kurikula Hrvatskoga jezika. Kod Vidikovca smo slušali o najvažnijim scenama, stihovima, položaju žena, braku i običajima iz kultnoga hrvatskog filma. Naučili smo i kako se početkom stoljeća živjelo u Zagrebu te koje se sve kulturne manifestacije održavaju kod Vidikovca. Bez obzira na hladnoću, naš cilj da uz šetnju na svježem zraku i boravak u prirodi očuvamo kulturnu i prirodnu baštinu te potaknemo kreativnost u potpunosti je ostvaren.


Šetnja Gornjim gradom 1. a razreda s prof. Bojanom Bačan
U srijedu, 25. 11., smo se nakon okupljanja na Trgu Bana Jelačića uputili na Gornji grad – sa zadacima u rukama. Cilj šetnje po Gornjem gradu je bio prvenstveno istražiti lokacije oko škole koju pohađamo, a u kojoj nismo, tako da je prvo stajalište bio Trg Katarine Zrinske na kojem je smještena zgrada škole. Zadatke, koje smo pripremili ranije, istraživalo je po dvoje – troje učenika, tako da smo se i pridržavali epidemioloških mjera i raštrkali se po Gornjem Gradu. Zadaci su bili pronalaziti poveznice između Gornjeg i Donjeg grada – npr. između A.G. Matoša na Strossmayerovom šetalištu i skulpture Sunca u Bogovićevoj, između šetališta ispred škole i Trga J. J. Strossmayera na Zrinjevcu i otkriti tko je bio J. J. Strossmayer i zašto je važan za obrazovanje u povijesti Hrvatske, otkriti romantiku Dubravkinog puta i koji nas književnik čeka u podnožju, otkriti tajnu Demetrove 3, povezati Basaričekovu 24 s Muzejom na Rooseveltovom trgu, otkriti koliko stuba vodi do Gornjeg grada (lokacije i od kuda imena stubama – tko je bio Grgur Tepečić i kako je došao do te titule), otkriti značenje crkve Svete Katarine u europskoj baštini, otkriti važnost Gornjogradske gimnazije u europskoj baštini, otkriti značenje Uspinjače u kulturi Europe – nekad i danas; otkriti sve muzeje na Gornjem gradu i odabrati jedan koji bi najradije posjetila/posjetio, obrazložiti zašto, opisati pogled s Gornjeg grada – fotografirati i obilježiti znamenitosti, nabrojati zgrade na Trgu Katarine Zrinske, opisati nazive ulica ispisane neobičnim (kojim?) pismom. Učenici su uz dokumentiranje otkrića trebali pripremiti kratku prezentaciju za sljedeći sat razredne zajednice.
Zadaci su bili zanimljivi i predstavljanjem prikupljenih podataka učit ćemo jedni od drugih. Kako je izgledala terenska nastava 1. a može se vidjeti na sljedećoj poveznici: https://online.flippingbook.com/view/207415/1