EUROPSKI DAN JEZIKA U GORNJOGRADSKOJ GIMNAZIJI
- 4. listopada 2024.
- Uncategorized
Europski dan jezika 26. rujna 2024. godine profesorice Aktiva stranih jezika obilježile su brojnim aktivnostima zajedno s našim učenicima. Na nastavi engleskog jezika učenici su sudjelovali u rješavanju raznovrsnih i zanimljivih zadataka. Tako je prof. Liović upotrijebila učenje jezika izvan učionice s obzirom da je ove godine naglasak bio na tome. Odlučila je motivirati učenike da snime nekoliko videa za učenike drugih škola s kojima želimo uspostaviti suradnju nakon Erasmus tečaja iz svibnja. Želja joj je bila uključiti sve škole iz Erasmus grupe Amsterdam pa je pismo sa svojim željama i pitanjima učenika poslala u Španjolsku, Norvešku, Italiju i Veliku Goricu. Uz svoj veliki angažman potaknula je na suradnju iz naše škole i profesoricu Jurišić, Lovreković I., Štivčević, Jakelić i Škrlac. Učenici su kratko predstavili našu školu, pričali što vole čitati, koja djela čitaju na satovima književnosti i latinskog te su pročitali i neke dijelove na hrvatskom i latinskom, a upustili su se i u prijevod pjesme A.B. Šimića na španjolski kako bi tamošnjim učenicima dočarali suvremenika Federica Garcie Lorce. Učenici iz Ekonomske škole Velika Gorica također su predstavili svoju školu, pročitali pjesmu Dobriše Cesarića Voćka poslije kiše i odlomak iz Kiklopa Ranka Marinkovića na hrvatskom i engleskom. Kolege iz Španjolske su zamoljeni da njihovi učenici pročitaju ulomke iz Život je san i Lorcine pjesme u originalu. Također su postavljena neka pitanja o svakodnevnom životu svim sudionicima. Nadamo se odgovorima i korištenju stranih jezika u životnom okruženju, a ne samo učenju radi ocjene.
Prof. Mandić je najprije zatražila od učenika prvih razreda odgovore na pitanja koje jezike govore i na kojoj razini. Slijedilo je prepoznavanje koji su im izrazi s listića na engleskom jeziku poznati (Europski dan jezika – uzrecice.docx), pa zapisivanje dva takva izraza uz ekvivalent na hrvatskom jeziku (npr.a peace of cake=mačji kašalj, hit the sack= ići u krpe), a zatim u grupama biranje još tri izraza iz preostalih i rasprava koji bi bio ekvivalent na hrvatskom. Pri slušanju izlaganja ostalih grupa, svatko je pojedinačno zapisao još dva izraza i hrvatski ekvivalent koji se osobno činio zanimljiv ili odgovarajući. Nakon toga učenici su riješili i zadatak s primjerima uporabe idioma u rečenicama ( idiomi.jpg).
Prof.Licitar je u dva razreda obilježila Europski dan jezika tako što im je na početku pustila sljedeći video: https://youtu.be/YRo9d4Gxj3I?feature=shared. Komentirali su American, British, Australian i Scottish accent i povezali s nesporazumima koji se događaju zbog hrvatskih narječja. Nakon toga su se prisjetili definicije idioma i nekih idioma koje su naučili prethodnih godina, da bi onda učenici na ilustraciji prepoznavali idiome.
Prof. Ivona Lovreković je na satu engleskog jezika koristila prezentaciju European Day of Languages uz fun facts (.prez.pptx).Radila je s učenicima i idiome uz usporedbu s hrvatskim jezikom (IDIOMS OF THE WORLD.edited.pdf).
Prof. Bačan na satu engleskog jezika zadala je učenicima anketu pod nazivom European Day of Languages u Froms obrascu (https://forms.gle/UrkL8qj2dYPfe171A ) , istražujući kako usvajamo svoj materinji jezik i zašto učimo strane jezike, a zatim je odgovore učenike prikazala u prezentaciji Learning languages: Mother Tongue and Foreign ( Learning-Languages-Mother-Tongue-and-Foreign-2.pdf) u aplikaciji Gamma. Također su proučavali kalendar aktivnosti (European Day of Languages 2024 – Sep 26, 2024 (cute-calendar.com)). Na satu njemačkog jezika prikazala je učenicima video s uputama kako dizajnirati slajdove u aplikaciji Canva (https://drive.google.com/file/d/1iJPHyVljwC3-JjjYzan06HnM66Xxx-mO/view?usp=sharing ).
Prof. Katušić Ljevar na satu talijanskog jezika učenici su aktivno sudjelovali u izboru najljepše riječi i u rješavanju prigodnog kviza.
Prof. Vrsalović na satu francuskog jezika omogućila je učenicima rješavanje vrlo zanimljivog i zabavnog kviza u čijoj izradi je i sama sudjelovala. Kviz se sastojao od nekoliko dijelova: 1. o jezicima, 2. o europskim glavnim gradovima, 3. glazbeni kviz, 4. o europskim zastavama, 5. o europskim autorima 6.dio na francuskom. Rješavajući ovaj kviz učenici su mogli provjeriti, ali i obogatiti svoje poznavanje europskih jezika i kulture zemalja u kojima se oni govore.
Prof. Jurišić na satu latinskog jezika zadala je učenicima prvih i drugih razreda da izaberu jednu riječ na latinskom i u umnoj mapi je povežu s istoznačnim riječima na drugim europskim jezicima. Cilj je bio osvijestiti učenicima utjecaj i prisutnost latinskog jezika u brojnim modernim jezicima. Neki učenici su napravili taj zadatak u digitalnoj verziji (Gladijator opcija 1.png, Pax in mundo – Poster (canva.com) , Ad pacem.jpeg), no većina ipak u papirnatoj verziji, a neki od njih izloženi su na panou u predvorju škole. Dvije učenice su poslale na web stranicu EDL-a svoje postere koji ilustriraju temu Jezici za mir koja je ponuđena kao aktivnost za Europski dan jezika za 2024.godinu. U postere su ubacile i latinske izraze. Nadamo se da će ući među pet najkreativnijih radova ili barem među 30 onih koji će biti izloženi u Europskom domu.
U prilogu možete pogledati i poslušati neke od navedenih aktivnosti.
Ksenija Jurišić, prof. savjetnik