PRIRODOSLOVNA LEPEZA ZA MLADE ZNANSTVENIKE
MATEMATIKA
Sažetak fakultativne nastave:
Učenici se bave matematičkim temama koje nisu u redovnoj nastavi matematike, a to su: nacrtna geometrija (teoretski dio i praktični dio – izrada projekta u programu dinamičke geometrije – the geometers sketchpad), kombinatorika i vjerojatnost, te financijska matematika. uz obradu matematičkih tema, povezujemo znanja iz matemaike i informatike – programiranje pomoću web alata i robota (pro – bot i littlebits).
KEMIJA
Sažetak fakultativne nastave:
- Fakultativna nastava kemije prati nastavne sadržaje iz redovnog programa nastave kemije prvog i drugog razreda i predviđena je za učenike drugog i trećeg razreda
- Učenici samostalno rade vježbe iz područja : metoda razdvajnja smjesa, stehiometrije kemijskih reakcija, termokemije, otopina i koloida, kiselina i baza , kinetike i kemijske ravnoteže
- Svake godine posjećujemo i sudjelujemo na Otvorenom danu PMFa
- U planu su terenske nastave , realizacija istih ovisi o odazivu učenika ( riječ je o jednodnevnim izletima izvan Zagreba)
Za učenike koji žele naučiti više, fakultativna nastava omogućuje da prošire svoje znanje te da nauče osnovna pravila rada u laboratoriju te rukovati s priborom i kemikalijama
FIZIKA
Sažetak fakultativne nastave:
Ovogodišnja Prirodoslovna lepeza – fizika će se baviti izradom web aplikacije koristeći HTML i JavaScript koje su temeljne tehnologije World Wide Weba.
Sadržaj web aplikacije:
- Konceptualni i računski zadaci iz fizike.
Prikupljat ćemo, sistematizirati i rješavati konceptualne i računske zadatke s provedenih državnih matura i iz drugih izvora te ih unositi na web aplikaciju.
- Video sadržaji.
Snimat ćemo izvođenje i obrazloženje nekih od predloženih učeničkih eksperimentalnih pokusa po novom kurikulumu. Snimke ćemo postavljati na YouTube kanal do kojeg će se dolaziti preko linka s web aplikacije.
ENERGIJA, EKOLOGIJA, ENGLESKI JEZIK
https://energijaekologijaggg.wixsite.com/mysiteee
Sažetak fakultativne nastave
Fakultativni predmet Energija, ekologija, engleski jezik se bavi međupredmetnim temama i povezuje sadržaje predmeta STEM područja s engleskim jezikom.
Nastava eee je namijenjena učenicima drugih i trećih razreda, izvodi se jedan sat tjedno, odnosno u dvosatu svaki drugi tjedan u multimedijalnoj učionici, na engleskom jeziku.
Učenici stečena znanja i vještine u fizici, biologiji, kemiji, matematici produbljuju i proširuju istraživanjima i prikupljanjima podataka i prezentiraju ih na engleskom jeziku uz pomoć digitalnih alata.
Tako se jačaju učeničke jezično-komunikacijske vještine, strategije učenja i digitalne vještine koje ih pripremaju za stvarno tržište rada kojem će sutra konkurirati svojim znanjima i vještinama.
U nastavi eee, dogovorno s profesorima prirodoslovnih predmeta obrađuju se sljedeći sadržaji:
- digitalna pismenost
- književnost vezana uz prirodoslovlje
- odvajanje i recikliranje otpada
- alternativni izvori energije
- električna i hibridna vozila osmišljavanje biciklističke staze u gradu Zagrebu s promocijom zdravog načina kretanja
- teme vezane uz fenomene osjetila (vid, sluh, zvuk)
- teme vezane uz prehranu i poremećaje u prehrani
- obilježavanje Dana planete Zemlje
- obilazak otvorenih dana Prirodoslovno-matematičkog fakulteta, Fakulteta za kemijsko inženjerstvo
- Terenske nastave se planiraju i organiziraju s profesorima-nastavnicima prirodoslovnih predmeta i prema interesu učenika (npr. Park prirode Medvednica, Solarna kuća Špansko, Car factory Rimac, Senj, Valpovo i sl.)
BIOLOGIJA
Sažetak fakultativne nastave:
Zaljubljenici u prirodu moći će u okviru fakultativne biologije :
- 1. Naučiti kakvo je to znanstveno istraživanje, osmisliti jedno takvo istraživanje, provesti ga i napisati kratki znanstveni rad.
2. Proizvesti jabučni ocat ,naučiti o njegovoj pozitivnoj primjeni te osmisliti dizajn i promidžbu istog.
3.Proširiti svoja znanja o cijepljenju .Kroz debatu raspraviti da li treba ili ne cijepiti svoju djecu?Provesti anketu među učenicima trećih razreda vezano uz cijepljenje.Analizirati i prikazati rezultate ankete.
4. Naučiti kako se vrši sekcija životinjskog materijala,pravila ponašanja i rada s priborom za sekciju.
5. Upoznati se s biljnim pigmentima ,gdje se nalaze u biljkama te kakav utjecaj imaju na zdravlje čovjeka.Provesti će kromatografiju biljnih pigmenata.
6. Predviđena je i terenska nastava:upoznajte živi svijet travnjaka .Učenici će naučiti kako se pravilno ponašati u prirodi tako da ostane sačuvana i za buduće generacije,kako proučavati živi svijet travnjaka, kako odrediti pokrovnost vrsta, njihovu brojnost,kako se determiniraju biljne vrste. Izraditi vlastiti herbarij. Proučavamo travnjake na Medvednici i Maksimiru.
7. Kako determinirati biljne vrste,kako razlikovati jednosupnice od dvosupnica?Na prirodnom materijalu.
8. Analizirati ćemo i naše navike vezane uz prehranu ,što volimo jesti ,a što ne? Koliko jedemo slatkog ,masnog ,začinjenog i to povezati s bolestima. Zašto ne jedemo ? Pozabaviti ćemo se problemima vezanim uz pretilost,anoreksiju,bulimiju….
9.Važnost čuvanja prirodnih preparata,uzoraka i materijalnih dokaza, upoznavanje sa radom i sadržajem u Prirodoslovnom muzeju,Botaničkom vrtu,Kući Velebita ,ZOO vrtu Zagreb,slatkovodnom ribnjaku Aqvatika u Karlovcu kao i našom školskom Prirodopisnom zbirkom.
10. Ovisno o interesu i financijskoj podršci možda ostvarimo i neka putovanja izvan Zagreba u suradnji s fakultativnom kemijom i EEE. (Kuća Velebita, Aqvatika u Karlovcu …)
Za svaku navedenu temu izrađujemo prezentaciju i /ili plakat!