
FAKULTATIVNA NASTAVA
- 6. lipnja 2022.
- Uncategorized
U školskoj godini 2022./ 2023. učenici će moći izabrati jedan od sljedećih fakultativnih predmeta:
NAZIV FAKULTATIVNOG PREDMETA | NASTAVNIK |
ŠIZ (Škola i zajednica) | Iva Limanović Kurnik |
ŠIZ (Škola i zajednica) | Tajana Lovreković |
Američka kultura i civilizacija | Snježana Liović |
Austrijska kultura i civilizacija | Vladimir Adamček |
Prva pomoć | Sanja Vidović Birkić |
Povijest umjetnosti | Marina Bokulić |
Plivanje | Marko Kangler |
Debata | Ana Mrnarević |
EEE ( Ekologija, Energija, Engleski) https://energijaekologijae.wixsite.com/website | Bojana Bačan |
Skupno muziciranje EUforce | Ivan Topić Iva Limanović Kurnik |
Fakultativa nastava 2022./ 2023.
Škola i Zajednica, nastavnice Iva Limanović Kurnik i Tajana Lovreković (svaka nastavnica će imati svoju grupu učenika)
Fakultativni predmet Škola i Zajednica novi je predmet od ove školske godine Pruža učenicima međusobnu suradnju, uz moderaciju nastavnika i sudjelovanje predstavnika različitih organizacija, institucija i ustanova iz zajednice. Učenici tijekom godine aktivno sudjeluju u strukturiranim aktivnostima poučavanja koja su usmjerena prepoznavanju, analiziranju i kritičnom promišljanju pojava u zajednici. Predmet je predviđen za učenike 2. i 3. razreda. Proučava se u opsegu od 70 sati godišnje.
Energija, ekologija, engleski jezik, nastavnica Bojana Bačan
Energija, ekologija, engleski jezik je Fakultativni predmet osmišljen za učenike 2. i 3. razreda. Predviđen broj sati nastave je 35 sati godišnje. Radni jezik ove fakultativne nastave je engleski jezik. Aktivnosti i metode rada: – istraživačka nastava – učenje putem rješavanja problema – učenje putem video-materijala – praktični rad – unos, obrada i analiza podataka – online učenje, rješavanje online kvizova i upitnika – izrada grafičkih priloga (dijagrama i kartograma) – izrada plakata, prezentacija i web stranice projekta – organizacija završne prezentacije rezultata projekta – sudjelovanje u vrednovanju – sudjelovanje u edukacijama i radionicama
Američka kultura i civilizacija, nastavnica Snježana Liović
Fakultativni predmet želi :
- omogućiti učenicima zainteresiranim za engleski jezik i američku kulturu da prodube svoja znanja
- potaknuti naviku čitanja stranih novina i praćenja vijesti na stranom jeziku
- ohrabriti učenike u čitanju knjiga na stranom jeziku
- sudjelovati u debatama što potiče samopouzdanje i samouvjerenost učenika
- pomoći učenicima koji žele studirati engleski jezik da se što bolje pripreme za upis na željeni fakultet
- pomoći učenicima u svladavanju medijske pismenosti izradom vlastitih uradaka
- razvijanje multiklulturalne svijesti
- razvijanje sposobnosti rada u timu
Predviđeno je 35 sati nastave godišnje i namijenjena je učenicima 1., 2. i 3. razreda.
Austrijska kultura i civilizacija, nastavnik Vladimir Adamček
Fakultativna nastava iz njemačkog jezika provodi se sa zainteresiranim učenicima od 1.do 4. razreda za učenike koji uče njemački jezik. Nastava ima sljedeće ciljeve:
- Upoznati učenike s načinom života, poviješću, zemljopisom i kulturnim dostignućima Austrije.
- intenzivirati učenje njemačkog jezika u okviru radionica,
- osposobiti učenike za govornu i pisanu komunikaciju na njemačkom jeziku u situacijama svakodnevnog života,
- obogatiti iskustva učenika u komuniciranju i služenju njemačkim jezikom,
- razvijati jezične vještine (čitanje i slušanje s razumijevanjem, govor i pisanje) u skladu sa zahtjevima na razinama A2 do B2 Zajedničkog europskog okvira za učenje jezika (ZEROJ),
- osposobiti učenike za samostalno učenje jezika i primjenu izvora znanja na njemačkom jeziku radi daljnje izobrazbe i usavršavanja
Predviđeno je 35 sati nastave.
Plivanje, nastavnik Marko Kangler
Plivanje spada u grupu bazičnih sportova, zajedno s atletikom i gimnastikom. Kako uključuje većinu mišićnih skupina i osigurava dobar aerobni učinak, a koristi i otpor vode, plivanje se smatra jednim od najtemeljitijih oblika vježbanja.
Plivanje kao sport minimalno utječe na rizik od ozljeda, što je također izvrsno za razvoj mladog organizma. Mišići plivača su jaki, ali i elastični što smanjuje povrede. Horizontalna pozicija plivača omogućuje lakši i bolji rad kardiovaskularnog sustava, a time se postiže bolja izdržljivost te usporava proces starenja. Pozitivno utječe i na živčani sustav, što pomaže u smanjenju stresa. Također je i jedan od najefikasnijih sportova za potrošnju suvišnih kalorija.
Plivanje će biti organizirano na bazenu Svetice, a ovaj fakultativni predmet predviđen je za učenike svih razreda.
Debata, nastavnica Ana Mrnarević
S debatom kao raspravljačkim momentom učenici će se susresti i na redovnoj nastavi filozofije, ali ovdje će se upoznati sa samom formom debate i njezinim konkretnim sastavnicama (koje su uloge kojeg govornika, koliko dugo traje govor, itd.), vrstama teze i argumentacije, što predstavlja teorijski dio, a da bi onda i sami mogli prakticirati debatu. Dakle, debatiranje jest nešto što se može naučiti te je u tom smislu namjena jasna; želimo učenike izvještiti u retoričkom umijeću. No, to nije jedina pa čak ni glavna namjena – kroz ovaj spoj teorije i prakse učenici će uvidjeti da “Cilj raspravljanja nije pobjeđivanje. Učenje je jedini oblik pobjede koji ima smisla.” (A.J.Toynbee) Na tom tragu, namjena ovog predmeta je odgoj za demokraciju, odgoj senzibilnih mladih intelektualaca koji će znati izraziti vlastito mišljenje jasno i argumentirano, a poštivajući tuđe i drugačije, uzimajući u obzir da kroz raspravu učimo i širimo vidike. Predviđeno je 35 sati nastave godišnje i namijenjena je svim učenicima.
Povijest umjetnosti, nastavnica Marina Bokulić
Nastava je namijenjena učenicima 3. i 4. razreda koji pokazuju izraženiji interes za većim opsegom, detaljnijim pristupom i boljim razumijevanjem pojedinog stila ili umjetničkog djela (grad, građevina, slika, skulptura, grafika, konceptualni rad itd.). Nastava će obuhvatiti upoznavanje većine umjetničkih stilova kroz odabrane primjere uz odgovarajuću kontekstualizaciju i komparaciju. Naglasak je na istraživačkom pristupu kroz različite medije (odabrana literatura, fotografija, terenski rad, katastarske karte, radio emisije, filmovi, stručni članci, makete i slično). Učenici će u radu koristiti dostupne računale programe i aplikacije, ovisno o osobnim preferencijama.
Ishodi su u korelaciji s međupredmetnim temama: Učiti kako učiti, Osobni i socijalni razvoj i Uporaba IKT-a. Predviđeno je 35. sati nastave godišnje.
Prva pomoć, nastavnica Sanja Vidović- Birkić
- Usvojiti znanja kojima bi učenici mogli, u slučaju potrebe, nekome sačuvati zdravlje ili spasiti život.
- Poticati učenike na nužnost pomaganja drugima. Pozivati učenike na timski rad i volontiranje u društvu Crveni križ.
- Razvijati vještinu pružanju prve pomoći kroz praktičnu nastavu
Predviđeno je 35 sati nastave godišnje i namijenjena je učenicima 2. razreda
Skupno muziciranje, klapsko pjevanje, nastavnik Ivan Topić
Cilj ove fakultativne nastave je upoznati učenike s tradicijom klapskog pjevanja kroz slušanje i izvođenje klapskih pjesama s naglaskom na a cappella pjevanje (bez pratnje instrumenata). Učenici će u godinu dana naučiti osnove vokalne tehnike, a po potrebi i čitanje notnih zapisa. Pjesme će se primarno učiti imitacijom voditelja klape i pamćenjem melodija, ritmova i teksta – što uživo, što iz snimaka dionica koje će voditelj pripremiti. Također, naglasak će biti na starim, tradicionalnim napjevima koje su skupljali mnogi muzikolozi (Jakov Gotovac, Ljubo Stipišić, Dinko Fio i sl.), a manje na modernim klapskim pjesmama. Razlog tome je jednostavan – učenici će bolje upoznati klapsku pjesmu i njezine posebnosti (homofoni slog, tipični harmonijski i melodijski obrasci, teme pjesama, itd.) što se više približe izvoru, a to su pučki napjevi koji su nastajali spontano i bili prenošeni s koljena na koljeno.
Predviđeno je 70 sati nastave godišnje i namijenjena je dječacima svih razreda.
Prije uključivanja u ovu fakultativnu nastavu provest će se provjera slušnih sposobnosti kod zainteresiranih učenika.
EU Force grupa je fakultativni predmet osmišljen za sve učenike željne znanja o Europskoj uniji, njezinim institucija, vrijednostima, povijesti, aktualnostima…Nastava će se održavati u razredu, ali i na terenu. Učenici će sami osmišljavati projekte i konferencije. U kontaktu smo s drugim školama i svi zajedno doprinosimo boljitku zajednice. Ovaj fakultativni predmet učenicima omogućava unaprijediti organizacijske, komunikacijske, digitalne i socijalne vještine. Predviđena su dva sata nastave tjedno.