
LINGUA LATINA IN FLORA ET FAUNA
- 29. lipnja 2022.
- Uncategorized
Za kraj školske godine osvrnimo se na lijepo druženje naših učenika u biljnom i životinjskom svijetu, u kojem je puno lakše i zabavnije bilo proučavati latinsko nazivlje.
Učenici 2.B posjetili su Botanički vrt 9. svibnja 2022. u pratnji Ksenije Jurišić, prof. povijesti i latinskog jezika. Imali su zadatak prikupiti što više latinskih naziva biljaka i ponoviti otkuda oni u biljnom svijetu i tko ih je prvi počeo sustavno upotrebljavati. U razredu su trebali odrediti kojoj deklinaciji pripadaju latinski nazivi. Također su trebali istražiti povijest Botaničkog vrta u Zagrebu, te istražiti po vlastitom odabiru takve vrtove u europskim metropolama i usporediti njihovu starost i broj različitih biljnih vrsta, te prezentirati svoje rezultate istraživanja u razredu.
Učenici 1. B i 1. C razreda posjetili su Zoološki vrt 11. svibnja 2022. u pratnji Sanje Vidović Birkić, prof. biologije i Ksenije Jurišić, prof. latinskog jezika, a pridružila im se i Iva Limanović Kurnik, prof. etike. Učenici 1. A posjetili su Zoološki vrt 13. svibnja 2022. u pratnji prof. Jurišić. Svrha odlaska je bila da učenici bolje upoznaju životinjski svijet i shvate prisutnost brojnih latinskih naziva u njemu te rimske kulture i civilizacije u nazivima mitoloških bića prisutnih u samom vrtu i parku Maksimir. Prije samog odlaska u ZOO učenici su imali zadatak istražiti Linneovu binarnu nomenklaturu te kategorije razvrstavanja životinjskog svijeta s latinskim nazivljem, pri čemu su koristili adekvatne izvore znanja. Po dolasku u sam vrt trebao je svatko od učenika izabrati tri različite životinje koje će fotografirati i čije će latinske nazive te karakteristike zapisati. Prema sljedećem kriteriju su trebali izabrati: a) najdražu životinju, o kojoj će i najviše podataka prikupiti, b) životinju koja ih je najviše oduševila u pozitivnom smislu i c) životinju koja izaziva jezu ili nelagodu bilo koje vrste. Svoja saznanja i prikupljene podatke su zatim prikazali u razredu u vidu prezentacije ili plakata. Latinskim nazivima trebali su i odrediti kojoj deklinaciji pripadaju, pa su usput ponovili i gramatiku. Svaki od navedenih razreda imao je zadatak napraviti kratki video u kojem su fotografije životinja koje su sami snimili i njihovi latinski nazivi. Ova remek djela možete pogledati i sami preko linkova ispod ovog teksta i procijeniti koliko su u tome bili uspješni. Naši prvašići su bili oduševljeni ovim, kako su sami rekli, malim „izletom“, koji je bio u isto vrijeme i zabavan i nadasve poučan.
Ksenija Jurišić, prof.
Ivan Luka Sabolović, 1.a: https://drive.google.com/file/d/1ChDttnbMc5JGRG7a9cAr5UITwcQorz39/view?usp=drivesdk
Elena Ivanko, 1.b: https://carnet-my.sharepoint.com/:v:/g/personal/elena_ivanko_skole_hr/EXpreh_BfAJDrbFrIuhLgbYB2wAQaWxTRtlM-qrfdPSs-A?e=BW4LZL
Anja Kozlina, 1.c: https://carnet-my.sharepoint.com/:v:/g/personal/anja_kozlina_skole_hr/EReZWpwlqKhMmm6-DcpDBIEBDVYMXvWBjQWEULCec0A5UQ?e=azbSQB



