ZRELOST
- 23. svibnja 2025.
- Uncategorized
Projekt je začet prošle školske godine obradom primjera majica maturanata (Likovna umjetnost), a u ovogodišnjoj etapi proširen je aktivnostima drugih nastavnih predmeta. Cilj je projekta potaknuti učenike na doprinos užoj i široj zajednici, potaknuti istraživački poriv i znatiželju, razvijati prirodoslovne, komunikacijske, organizacijske kompetencije te kritičko mišljenje, razvijati pozitivan stav u očuvanju kulturne i prirodne baštine, razvijati kompetencije upotrebom digitalnih alata te primjenjivati usvojena znanja.
Marina Bokulić, prof
Engleski i Njemački jezik
Zrelost smo obradili s lingvističkog aspekta na temelju pojmova koji označuju zrelost u engleskom jeziku. Učenici su rezultate istraživačkog rada prikazali grafički te su naučili razlikovati značenje i upotrebu engleskih ekvivalenata za “zrelost” – riječi mature i ripe. Osim toga, u sklopu nastave Njemačkog jezika 2. f tražio je po Gornjem gradu tragove njemačke baštine te otkrio gotische Schrift.
Bojana Bačan, prof.
Sociologija
Kako kultura utječe na sazrijevanje, tj. kako postajemo članovi (određenog) društva istraživali su učenici trećih razreda. Učenici su istraživali rituale prijelaza te načine življenja starih civilizacija i novih društava, a detaljnije su proučili Maye, Inke, Aztece te rituale poput bar micve, bat micve, krštenja, krizme, quincañere i dr. Svoj rad učenici su prikazali na plakatima.
Iva Limanović Kurnik, prof.
Povijest i Latinski jezik
Kako se inicijacija mijenjala tijekom povijesti istraživali smo na nastavi Povijesti i Latinskog jezika. Primjerice, uspoređivali smo rimske toge za punoljetne i maloljetne. No znanje nismo prikupljali samo iz knjiga već i iskustvima s putovanja izvannastavne aktivnosti Vade mecum! koja smo kasnije, poput starih Rimljana, prenosili drugima. Istraživanje je rezultiralo prezentacijama, plakatima, videozapisima, crtežima, ali i anketom o zrelosti.
Ksenija Jurišić, prof.
Etika i Filozofija
Učenici drugih i četvrtih razreda najprije su istražili što je to zrelost, kada i zašto do nje dolazi, donosi li sa sobom civilizacijski napredak i je li čovjek današnjice u tom smislu zreliji. Promišljali smo o zrelom mišljenju – njegovim odrednicama i postizanju. Na tragu naših zaključaka i učeničkih preferencija nastali su plakati, stripovi, poneki igrokaz i videouratci.
Ana Mrnarević, prof.
Biologija
Sazrijevanjem u biologiji bavili smo se pokusom Zašto jabuke stajanjem postaju smeđe? Učenici prvih razreda došli su do zaključaka da dozrijevanjem voće postaje smeđe kada kemikalije iz voća dođu u dodir s kisikom, pri čemu nastaje pigment melanin. Prezentacijom Sazrijevanje kroz zvuk: Kako pjev ptica oblikuje našu svakodnevicu učenici su saznali zanimljivosti o specifičnom pjevu ptica koristeći se aplikacijom BirdNET. Proučavali smo i
sazrijevanje sjemenke graha u staklenci s vodom te sazrijevanje kefira koji bismo mogli poslužiti na sljedećem humanitarnom doručku jer jača imunitet.
Sanja Vidović Birkić, prof.
Hrvatski jezik
Učenici četvrtih razreda proučavali su sazrijevanje Ujevićeve poezije od ranih mladenačkih pjesama i prve faze stvaralaštva sve do zaokreta u poetici u drugoj fazi i rezignacije u posljednjim pjesmama. Cilj projekta bio je analizirati pjesme koje se inače ne obrađuju na nastavi Hrvatskog jezika te u njima prepoznati obilježja određene faze Ujevićeva stvaralaštva. Učenici su najprije svojim izlaganjima, a zatim i plakatima ili prezentacijama pokazali poznavanje poetike jednog od najvažnijih hrvatskih pjesnika.
Sara Štivčević Bajramović, prof.
https://wakelet.com/wake/KY5ALqQTyEyd_3EQylOmh
Etika
S obzirom na to da se učenici prvog razreda na nastavi Etike bave temama Prijateljstvo i Ljubav, cilj ovog projekta bio je istražiti i razmotriti što je zrelost u kontekstu međuljudskih odnosa. Učenici su se bavili pitanjima kao što su Zašto je za stabilne međuljudske odnose važna emocionalna zrelost?, Koji su ključni elementi zrelog ponašanja u odnosima?, a u formi plakata dali su odgovore na ta i druga važna pitanja.
Martina Čoko, prof.
Likovna umjetnost
Virtualni muzej norijade kontinuirano prikuplja najkreativnije majice s područja grada Zagreba. Naročito smo sretni što su mnogi roditelji, bake i susjedi, ali i naši bivši učenici fotografirali svoj primjerak. Tako vremenski raspon primjeraka koje smo dosad prikupili obuhvaća 58 godina! Muzej proučava škole, razrede i generacije po temama – od izostanaka, preko razrednih internih fora, do predviđanja vlastite budućnosti. Česta su inspiracija i nastavnici, a zadnjih godina potres i korona. Sve u svemu, svijet se mijenja, ali ostaje mladenački, razbarušen, veseo i pun života duh naših maturanata i podsjetnik na to da nikada ne bismo smjeli zaboraviti da smo takvi nezreli i zbunjeni klinci nekada bili i svi mi odrasli. (https://sites.google.com/view/norijada-zagreb/home)
Marina Bokulić, prof.
Novinarska skupina
Na putu sazrijevanja nalaze se i naši učenici čiji jezik često ne razumiju njihovi nastavnici, a ni drugi zreliji ljudi. Mali priručnik za uspješnije premošćivanje generacijskog jaza sastavile su polaznice Novinarske skupine iz 2. f. Njihov rad pokazao je još jednom da je jezik živ organizam.
Branka Tolić, prof.